CSF: Δημιουργία βαμβακιού με brand name

CSF: Δημιουργία βαμβακιού με brand name

A- A+
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ BAYER ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΡΑΚΙΚΩΝ ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΩΝ
Δημιουργία βαμβακιού με brand name
Σταύρος Φανφάνης

Γεμάτη ήταν η αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου "Chris & Eve" στην Κομοτηνή από αγρότες και βαμβακοπαραγωγούς που παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ημερίδα σχετικά με την προώθηση των νέων προϊόντων της Bayer για το βαμβάκι (σπόρους, λιπαντικά χωραφιού, λιπάσματα, φυτοφάρμακα κτλ). Την οργάνωση της ημερίδας είχαν τα Θρακικά Εκκοκιστήρια μαζί με την Bayer, μιας και υπάρχει συνεργασία μέσω του προγράμματος CSF (Certified Sustainable Fibermax), το οποίο έχει να κάνει με βαμβάκι συγκεκριμένων ποιοτικών χαρακτηριστικών, τα οποία βεβαίως αποφέρουν και μεγαλύτερο κέρδος σε όλη την παραγωγική αλυσίδα που απασχολείται.

Από τη Bayer, ο κος Γιάννης Γιουρτζίδης, από το τμήμα seed development, ανέλυσε και επεξήγησε ακριβώς τους στόχους της Bayer για το CSF και απάντησε στο πώς και το γιατί να προχωρήσουν οι παραγωγοί σε αυτές τις νέες καλλιέργειες. Μέσα από μία πολύ ενδελεχή παρουσίαση έδωσε στους παραγωγούς όλες τις απαραίτητες πληροφορίες όσον αφορά την ανάγκη πλέον της παραγωγής βάμβακος με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, κάτι που του δίνει επιπλέον προστιθέμενη αξία στην παγκόσμια αγορά.

Ήδη η στροφή στις βιώσιμες γεωργικές πρακτικές είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, μέσω συγκεκριμένων σπόρων, οδηγιών καλλιέργειας και εποπτείας της παραγωγής, έως και ειδικό τρόπο συγκομιδής και παράδοσης στο εκκοκκιστήριο.

Το νέο αυτό προϊόν δημιουργεί μία υπεραξία έναντι του απλού βαμβακιού και είναι δελεαστικότερο για τις εταιρίες καθώς είναι ποιοτικότερο και αποδοτικότερο, αλλά δίνει και αυτό με τη σειρά του επιπλέον προστιθέμενα αξία στα τελικά προϊόντα (ρούχα κτλ).

Από τη Bayer επίσης η κα. Στεφανία Γκιορτζή υπεύθυνη του field marketing, έκανε μία γρήγορη ανάλυση για τα προϊόντα φυτοπροστασίας τα οποία θα είναι διαθέσιμα για την φετινή παραγωγή.

Τελευταίος πήρε το λόγο ο Σταμάτης Κουρούδης, των Θρακικών Εκκοκιστηρίων, ο οποίος ανέφερε τα εξής: "αυτό που προσπαθούμε τώρα να κάνουμε για πρώτη φορά στην περιοχή, (σ.σ. σε διευρυμένο επίπεδο καθώς πέρσι πιλοτικά δοκιμάστηκαν σπορές με προϊόντα Fibermax αφήνοντας θετικό απολογισμό) δεν είναι μία πρωτοτυπία. Μας βρίσκει ουραγούς στην παγκόσμια παραγωγή βάμβακος. Έπρεπε ήδη να έχουμε κάνει κάτι ως χώρα με την τυποποίηση, το branding και με τη χρήση βιώσιμων γεωργικών κυρίως γιατί τα κριτήρια αυτά καθ’ αυτά κατά ένα 90% τα πληρούμε ήδη. Καλύπτοντας τη διαφορά αυτή και πιστοποιώντας το τελικό προϊόν μπορούμε να ενισχύσουμε την εξαγωγική μας δύναμη και να ανεβάσουμε κι άλλο την αξία του ελληνικού βάμβακος στο παγκόσμιο χρηματιστήριο, κάτι που με απλά λόγια δημιουργεί επιπλέον κέρδος για όλους".Κατά τον κ. Κουρούδη, από τη στιγμή που η Αμερική, όντας η μεγαλύτερη χώρα παραγωγής βάμβακος εισάγει τέτοιες καινοτομίες στο δικό της σύστημα είναι απλά θέμα χρόνου, το βαμβάκι με τον παραδοσιακό τρόπο καλλιέργειας να μην αποτελεί την πρώτη επιλογή στις παγκόσμιες αγορές.

Οι καινοτομίες και ο τρόπος λειτουργίας των νέων αυτών καλλιεργειών, συζητήθηκαν, ενώ στο τέλος υπήρχαν αρκετές ερωτήσεις από το κοινό.

Source: http://www.xronos.gr/reportaz/dimioyrgia-vamvakioy-me-brand-name

Tags

newsletter

Εγγραφείτε στο καθημερινό μας newsletter