Ώρα για δραστικές αλλαγές στο αμερικανικό βαμβάκι;

Ώρα για δραστικές αλλαγές στο αμερικανικό βαμβάκι;

Ο Joe Nicosia, επικεφαλής του τμήματος βαμβακιού της Louis Dreyfus Company και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Βαμβακιού 2024, πιστεύει ότι ήρθε η ώρα για την αμερικανική βαμβακοβιομηχανία να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο σκέψης και την προσέγγισή της στο εμπόριο, το μάρκετινγκ, την εκπαίδευση των καταναλωτών - πρακτικά τα πάντα. Ήρθε στην ετήσια παρουσίαση του Cotton Outlook στο Mid-South Farm & Gin Show με πολλές λεπτομέρειες για να υποστηρίξει το σκεπτικό του.

"Ήθελα να προσπαθήσω να παρουσιάσω αυτό που νομίζω ότι είναι η πρόσκληση για δράση ώστε να προσπαθήσουμε να σώσουμε τη βιομηχανία μας", λέει.

Ο Nicosia κάλυψε πολλά θέματα κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του. Ακολουθούν μερικά μόνο από τα σημαντικότερα σημεία - και λίγη τροφή για σκέψη.

Σχετικά με την Κίνα

"Η Κίνα είναι ζωτικής σημασίας για τη βαμβακοβιομηχανία των Ηνωμένων Πολιτειών. Το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές πρόκειται στην πραγματικότητα να εισάγουν περισσότερο βαμβάκι, αλλά η Κίνα εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος χρήστης βαμβακιού και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και ειδών ένδυσης στον κόσμο. Η σημασία της προσπάθειας να μάθουμε πόσο θα είναι οι κινεζικές εισαγωγές και πόση ζήτηση έχουν για το αμερικανικό βαμβάκι θα δημιουργηθεί από το επίπεδο της κατανάλωσης και ποια θα είναι η παραγωγή τους το επόμενο έτος.

"Θα τους αυξήσουμε ξανά τους δασμούς και θα λάβουμε αντίποινα. Το έχουμε ήδη δει αυτό να διαδραματίζεται πριν από τέσσερα χρόνια. Γνωρίζουμε ότι τα κινεζικά αντίποινα στις Ηνωμένες Πολιτείες αφορούν τη γεωργία, επειδή γνωρίζουν ότι βρισκόμαστε σε ανταγωνιστική κατάσταση έναντι της Βραζιλίας και άλλων χωρών. Μπορούν να το χρησιμοποιήσουν αυτό, επειδή γνωρίζουν ότι προκαλεί αναταραχή στο εσωτερικό των ΗΠΑ και προκαλεί ανησυχία στις αγροτικές κοινότητες που φτάνουν σε πολλές πολιτείες. Αν καταλήξουμε σε συμφωνία, δεν θα χρειαστεί τόσος χρόνος όσο την προηγούμενη φορά, επειδή έχουμε ήδη ένα πλαίσιο από το πρόγραμμα της πρώτης φάσης".

Σχετικά με τη Βραζιλία και την Αυστραλία

"Η Βραζιλία δεν πρόκειται να εξαφανιστεί. Τώρα καλλιεργούν σχεδόν 50% περισσότερο βαμβάκι από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Αυστραλία θα συνεχίσει να καλλιεργεί βαμβάκι όσο έχει νερό. Η καλλιέργειά τους πηγαίνει πολύ καλά. Και όταν βάζουμε αυτούς τους δύο ανταγωνιστές μαζί, είναι συγκλονιστικό. Οι συνδυασμένες εξαγωγές της Βραζιλίας και της Αυστραλίας το 2017/2018 ήταν λίγο κάτω από 12 εκατομμύρια μπάλες. Είναι σχεδόν 22,5 εκατομμύρια δέματα φέτος και θα πάνε υψηλότερα του χρόνου.

"Πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν πρόκειται να νικήσουν τη Βραζιλία. Το βαμβάκι είναι δεύτερη καλλιέργεια εκεί, συνήθως μετά τη σόγια. Κάθε φορά που αυξάνονται τα στρέμματα σόγιας, τα στρέμματα καλαμποκιού ή βαμβακιού επεκτείνονται εξ ορισμού, επειδή φυτεύουν δύο καλλιέργειες. Η ικανότητά τους να αυξάνουν τα κοινά στρέμματα είναι τεράστια".

Σχετικά με τις εξαγωγές

"Μας χτυπάνε στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές της Βραζιλίας έχουν ξεπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες. Έχουμε μια μάχη σε ό,τι κάνουμε για την αμερικανική οικονομία, γι' αυτό και συνεχίζουμε να προωθούμε. Αν δεν ανταγωνιστούμε, θα μας νικήσουν. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα καλύτερα, είτε πρόκειται για την παραγωγή, την αποθήκευση, τη ναυτιλία ή τα εμπορεύματα.

"Τα πάμε πολύ καλά στο Μεξικό. Ωστόσο, από την πλευρά της αμερικανικής βαμβακοβιομηχανίας, οι δασμοί στο Μεξικό θα ήταν καταστροφικοί. Γνωρίζουμε ότι τα μεξικανικά προϊόντα κατασκευάζονται με αμερικανικό βαμβάκι. Αλλά πώς θα ανταγωνιστούν για να πουλήσουν τα προϊόντα τους πίσω στις ΗΠΑ με δασμούς 25% έναντι των προϊόντων που έρχονται από άλλες χώρες;"

Σχετικά με τον ανταγωνισμό από πολυεστέρα

Οι ΗΠΑ ψήφισαν το νόμο για την πρόληψη της αναγκαστικής εργασίας των Ουιγούρων, δηλώνοντας ότι τα προϊόντα βαμβακιού από την Ξινγιάνγκ που κατασκευάζονται με καταναγκαστική εργασία δεν θα επιτρέπονται στις ΗΠΑ.

"Αν πείτε στην Κίνα -τον μεγαλύτερο εξαγωγέα βαμβακερών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και ειδών ένδυσης στον κόσμο, καθώς και τον μεγαλύτερο κατασκευαστή πολυεστέρα στον κόσμο- ότι δεν μπορούν να φέρουν τα βαμβακερά προϊόντα τους στις ΗΠΑ, τότε τι εισάγετε; Εισάγετε πολυεστέρα.

"Μία από τις ακούσιες συνέπειες αυτού του νόμου ήταν να πλήξει την κατανάλωση βαμβακιού στις Ηνωμένες Πολιτείες, εμποδίζοντας τις εισαγωγές βαμβακερών προϊόντων και υποστηρίζοντας τον πολυεστέρα".

Ορισμένες προτάσεις

"Ο καταναλωτής στον κόσμο πρέπει να μάθει για το βιοδιασπώμενο, βιώσιμο βαμβάκι έναντι του πολυεστέρα. Η ευαισθητοποίηση, πιστεύω, έχει αρχίσει να αποκτά κάποια απήχηση, αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Χρειαζόμαστε μια αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης. Χρειαζόμαστε τη δυνατότητα να αυξήσουμε την πίτα. Πρέπει να αλλάξουμε συμπεριφορές μακροπρόθεσμα.

"Το μήνυμά μου είναι ότι ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα. Θυμάστε το παλιό ρητό, αν δεν μπορείτε να τους νικήσετε, ενταχθείτε σε αυτούς; Νομίζω ότι αντί να αγωνιζόμαστε για το μερίδιο αγοράς των ΗΠΑ, θα πρέπει να ενωθούμε με τη Βραζιλία και την Αυστραλία και να βρούμε τρόπους να μεγαλώσουμε την πίτα. Ήρθε η ώρα να ενωθούμε ως παραγωγοί βαμβακιού σε όλο τον κόσμο για να σταματήσουμε να πολεμάμε ο ένας τον άλλον και να επικεντρωθούμε στο να νικήσουμε τον πολυεστέρα.

"Πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά στην επικοινωνία. Είμαστε πολύ καλοί στο να κάνουμε κήρυγμα στη χορωδία. Πρέπει να αφιερώσουμε επαρκείς πόρους για να ενημερώσουμε τους καταναλωτές για τα οφέλη του βαμβακιού ως φυσικής ίνας. Πρέπει να αναζητήσουμε ευκαιρίες στον κόσμο για τα οφέλη του βαμβακιού. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μεταφέρουμε το μήνυμα και σε άλλους χώρους, όχι μόνο σε συναντήσεις για το βαμβάκι. Πρέπει να επιστρατεύσουμε τη βοήθεια περιβαλλοντικών ομάδων, ΜΚΟ, οργανώσεων υγείας, πανεπιστημίων και άλλων για να καταδείξουμε τα οφέλη του βαμβακιού.

"Χρειαζόμαστε άλλους ανθρώπους για να μεταφέρουμε το μήνυμά μας ευρύτερα σε άλλα ακροατήρια, όχι μόνο σε εμάς τους ίδιους. Πρέπει να αναδείξουμε την αρνητικότητα που φέρνει μαζί του ο πολυεστέρας. Επιπτώσεις στην υγεία. Περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που πιστεύουν ορισμένα πράγματα που πιστεύουμε εμείς. Πρέπει να διερευνήσουμε νομοθετικές και κανονιστικές προσεγγίσεις. Να ακολουθήσουμε μια πιο δημιουργική προσέγγιση, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της χρήσης διασημοτήτων, παραγόντων επιρροής, εμπορικών σημάτων και άλλων παρόμοιων πραγμάτων.

"Έχουμε καλούς οργανισμούς που εργάζονται για την προώθηση του περιεχομένου. Θα ήθελα να ζητήσω από αυτές τις οργανώσεις να αναπτύξουν ένα τμήμα προώθησης του βαμβακιού. Να συνεργαστούμε και να χτυπήσουμε τις πόρτες των πανεπιστημίων, του ABC/NBC/CBS, της Παγκόσμιας Ένωσης Άγριας Ζωής - ομάδες που μπορεί να λένε την ιστορία για τους κινδύνους των μικροϊνών από πολυεστέρα καλύτερα από ό,τι εμείς λέμε τη δική μας ιστορία.

"Η Αμερικανική Ένωση Εξαγωγέων Βαμβακιού υπέγραψε μνημόνια κατανόησης πριν από ένα χρόνο περίπου μεταξύ των ΗΠΑ, της Βραζιλίας και της Αυστραλίας για την προώθηση της χρήσης του βαμβακιού, αλλά δεν ήμασταν πραγματικά σίγουροι για το πώς να το κάνουμε. Μαζί, νομίζω ότι μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο".

Πηγή: cottongrower.com
Η διεύθυνση του άρθρου: https://thrakika.gr/index.php/post/time-for-some-drastic-changes-for-u-s-cotton