Αύξηση τόσο στις λιανικές πωλήσεις, όσο και στις εξαγωγές καταγράφηκε το πρώτο δίμηνο του 2022 στην αλυσίδα ένδυσης -κλωστοϋφαντουργίας, ανακάμπτοντας σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021, οπότε τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά στο μεγαλύτερο διάστημα.
Αναλυτικά, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 46% και ανήλθαν σε 240 εκατ.ευρώ από 164,5 εκατ.ευρώ το πρώτο δίμηνο του 2021. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς η πορεία του Μαρτίου και του Απριλίου επηρεάστηκε αρνητικά από την αύξηση του κόστους της ενέργειας, την ακρίβεια και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Άνοδος 33% στις εξαγωγές
Θετικό ήταν και το ξεκίνημα των εξαγωγών με άνοδο 33%. Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο δίμηνο του 2022 ανήλθε σε 412 εκατ. ευρώ έναντι 309 εκατ. το 2021. Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν αύξηση 26,5%, της κλωστοϋφαντουργίας 35%, ενώ του βαμβακιού σημείωσαν άνοδο 40% λόγω της σημαντικής αύξησης της τιμής του.
«Άλμα» και στις εισαγωγές
Μεγάλη ήταν επίσης η αύξηση των εισαγωγών, οι οποίες για το σύνολο της αλυσίδας κατέγραψαν άνοδο 55%. Από 368 εκατ. ευρώ το 2021 σε 570 εκατ. ευρώ το 2022. Η αύξηση των εισαγωγών ενδυμάτων άγγιξε το 51%, ενώ της κλωστοϋφαντουργίας το 67%.