Αύξηση 30% στις εξαγωγές ένδυσης
Αύξηση 30% στις εξαγωγές ένδυσης

Αύξηση 30% στις εξαγωγές ένδυσης

A- A+

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), εξαιρετικό ήταν το πρώτο τετράμηνο του 2019 για τις εξαγωγές ελληνικών ενδυμάτων.

Τον Απρίλιο συνεχίστηκε η καλή πορεία των εξαγωγών ενδυμάτων του πρώτου τριμήνου με ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης.

Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του έτους, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων έφτασε τα 293 εκατ. €, καταγράφοντας αύξηση κατά 30,7% έναντι του 2018 που ήταν 224 εκατ. €.

Η πολύ καλή πορεία του πρώτου τετραμήνου του 2019 αποτελεί συνέχεια τόσο του 2017 όσο και του 2018. Υπενθυμίζεται ότι την διετία 2017-2018 οι εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν αθροιστικά αύξηση 25%.

Σημειώνεται ότι η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων είναι αρκετά μεγαλύτερη εάν συμπεριληφθούν οι εξαγωγές που γίνονται απευθείας από τις γειτονικές χώρες, χωρίς να μεσολαβεί η χώρα μας.

Αύξηση 4,3% κατέγραψαν και οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας οι οποίες ανήλθαν σε 141 εκ. ευρώ. Εντυπωσιακή αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές του ελληνικού βαμβακιού. Η αξία των εξαγωγών το πρώτο τετράμηνο του 2019 ανήλθε σε 228 εκ. αυξημένη κατά 83%.

Συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής (βαμβακιού), κατέγραψαν αύξηση 36,8% το πρώτο τετράμηνο του 2019. Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 661 εκατ. ευρώ έναντι 483 εκατ. € του πρώτου τετραμήνου του 2018.

Αύξηση καταγράφηκε και στις εισαγωγές. Οι εισαγωγές ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 18% το α’ τετράμηνο ενώ της κλωστοϋφαντουργίας κατά 3,0%. Συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α’ τετράμηνο ανήλθε σε 813 εκατ. ευρώ.

Αντίθετη με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο τετράμηνο τόσο οι πωλήσεις χονδρικής όσο και λιανικής παρουσιάζουν πτώση. Η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμαίνεται σε ποσοστό 9,6%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 7,7%. Όπως διαπιστώνεται η κατανάλωση στην εγχώρια αγορά εξακολουθεί να συρρικνώνεται λόγω της οικονομικής αδυναμίας των καταναλωτών.

Πηγή: greekfashion.gr

Tags

newsletter

Εγγραφείτε στο καθημερινό μας newsletter