Μετά την μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής Inditex και η σουηδική αλυσίδα H&M ανακοίνωσε μεγάλη μείωση των πωλήσεών της, το δεύτερο τρίμηνο του 2020, λόγω της πανδημίας Covid-19.
Ο κύκλος εργασιών της H&M από 1 Μαρτίου έως 31 Μαΐου 2020 υποχώρησε κατά 50% και ανήλθε σε 28,66 δισ. σουηδικές κορώνες έναντι 57,47 δισ. κορώνες στο αντίστοιχο διάστημα το 2019.
Ακόμη και τον μήνα Μάιο παρά τη σταδιακή άρση του υποχρεωτικού lockdown οι πωλήσεις κατέγραψαν απώλειες της τάξεως του 30%, ενώ με το ίδιο πτωτικό ποσοστό κινούνται οι πωλήσεις στο διάστημα 1-13 Ιουνίου.
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι 900 καταστήματα του ομίλου παγκοσμίως (18% του συνόλου) εξακολουθούν να παραμένουν κλειστά.
Αντίθετα ανάπτυξη παρουσίασαν οι διαδικτυακές πωλήσεων οι οποίες εμφάνισαν αύξηση 36%.
Σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις απώλειες, ο σουηδικός όμιλος προχωράει σε αναδιάρθρωση του δικτύου λιανικής κλείνοντας 130 υφιστάμενα σημεία πώλησης, ενώ παράλληλα προωθεί τη δημιουργία 165 νέων καταστημάτων. Μεγάλο βάρος θα δοθεί στις διαδικτυακές πωλήσεις και για τον λόγο αυτό θα γίνει αναδιάρθρωση του επενδυτικού προγράμματος του ομίλου.
Πηγή: Greek fashion