Ταυτότητα και υπεραξία για το ελληνικό βαμβάκι με το project CSF της BASF
Ταυτότητα και υπεραξία για το ελληνικό βαμβάκι με το project CSF της BASF

Ταυτότητα και υπεραξία για το ελληνικό βαμβάκι με το project CSF της BASF

A- A+
Το περιεχόμενο του άρθρου δεν είναι διαθέσιμο στη γλώσσα που έχετε επιλέξει και ως εκ τούτου το εμφανίζουμε στην αυθεντική του εκδοχή. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία Google Translate για να το μεταφράσετε.
Ταξίδι στον κόσμο της υπεραξίας διεκδικεί αυτόν τον καιρό το ελληνικό βαμβάκι, υπόθεση την οποία υποστηρίζει με τον πιο συστηματικό και ολοκληρωμένο τρόπο το πρόγραμμα FiberMax CSF της BASF.

Μέσα από επιλεγμένες συνεργασίες με αξιόπιστους κρίκους της αλυσίδας αξίας αλλά και με την ανάπτυξη τεχνολογίας blockchain που παρακολουθεί κάθε στάδιο της καλλιέργειας από τον σπόρο μέχρι το ρούχο, η BASF δείχνει να κερδίζει αυτή τη φορά το στοίχημα, εξασφαλίζοντας παράλληλα το μέλλον της βαμβακοκαλλιέργειας στη χώρα μας. 

Αρωγοί σ´ αυτή την προσπάθεια στέκονται σε αυτή τη φάση:

  • η αυξημένη διεθνής ζήτηση και η άνοδος γενικά των τιμών του βάμβακος
  • οι προπωλήσεις σύσπορου που διευκολύνουν τη διαπραγματευτική θέση των παραγωγών 
  • η συγκέντρωση της καλλιέργειας σε λιγότερες και πιο οργανωμένες εκμεταλλεύσεις, ικανές να τηρήσουν τις προδιαγραφές που θέτει το πρόγραμμα Certified Sustainable FiberMax (CSF). 

Μια ολοκληρωμένη εικόνα της δουλειάς που γίνεται επ´ αυτού τα τελευταία χρόνια, έδωσε η εκδήλωση που οργάνωσε στις αρχές της εβδομάδας η BASF στην Αλεξανδρούπολη. Την εκδήλωση τίμησαν εκπρόσωποι απ´ όλα τα στάδια παραγωγής που ακολουθεί το ελληνικό βαμβάκι και συνεργάτες από πολλές χώρες.

Η Agrenda και το Agronews είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν ιδίοις όμασι τη δουλειά που γίνεται και να ανιχνεύσουν τους νέους ορίζοντες που ανοίγονται στη βαμβακοκαλλιέργεια και ευρύτερα στον κλάδο, από επαγγελματίες οι οποίοι θα επιλέξουν να επενδύσουν στο προϊόν και να σταθούν με συνέπεια στο δρόμο της ποιοτικής αναβάθμισης και της νέας ταυτότητας που διεκδικεί το ελληνικό βαμβάκι στις διεθνείς αγορές.

Σε κάθε περίπτωση, με πρωτοστάτη τη BASF, ο δρόμος αυτός άνοιξε, οι πρώτοι άξιοι συνεργάτες έχουν βρεθεί, η διεθνής συγκυρία το διευκολύνει και τα οφέλη όλων όσοι τον ακολουθούν είναι μετρήσιμα. Πρώτος μεγάλος κερδισμένος βέβαια, από αυτή την ιστορία, μοιάζει να είναι ο πλανήτης γη που μας φιλοξενεί, καθώς ο όρος της βιωσιμότητας, είναι το μεγάλο κεφάλαιο γύρω από το οποίο γυρίζει και μεγιστοποιεί αυτή η πρωτοβουλία.

Το δελτίο τύπου της BASF αναφέρει:

«Η πλατφόρμα blockchain της BASF Agricultural Solutions επιτρέπει την ιχνηλάτηση βαμβακιού που παράγεται με βιώσιμο τρόπο από το Σπόρο μέχρι το Ρούχο.

  • Η πρωτοβουλία «Seed 2 Sew» (Από το σπόρο στο ρούχο), δίνει την ευκαιρία στη βιομηχανία της μόδας να εξασφαλίσει τα στοιχεία που χρειάζεται, όσον αφορά στην ιχνηλάτηση και στην εγγύηση προέλευσης του βαμβακιού
  • Η τεχνολογία Blockchain Hyperledger, από την Bext 360, προσφέρει μια οπτική 360ο της αλυσίδας εφοδιασμού του βαμβακιού, εξασφαλίζοντας τη συνδεσιμότητα και την εμπιστοσύνη μεταξύ των συνεργατών
  • Το λανσάρισμα και η πιλοτική εφαρμογή του blockchain πραγματοποιείται στην Κομοτηνή, όπου ο συνεργάτης μας “Athos Pallas” θα παρουσιάσει ρούχα, που έχουν δημιουργηθεί από βαμβάκι παραγόμενο με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές

Η BASF Agricultural Solutions ξεκίνησε το  πιλοτικό πρόγραμμα «Seed 2 Sew» (Από το σπόρο στο ρούχο), με σκοπό τη δημιουργία μιας πλατφόρμας blockchain, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μίας από τις πιο περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού. Ο κόσμος της μόδας μπορεί πλέον να εξασφαλίσει τα στοιχεία που χρειάζεται για την προέλευση του βαμβακιού που επιλέγει.

Η ιχνηλασιμότητα εντός της αλυσίδας αξίας του βαμβακιού συνήθως περιοριζόταν στα στάδια από την εκκόκκιση εώς το τελικό ύφασμα. Οι παραγωγοί λόγω έλλειψης εφαρμογών, υποδομών και τεχνολογίας δεν συμμετείχαν στην καταγραφή και πιστοποίηση των εισροών τους, γεγονός που δημιουργούσε κενό στην πληροφόρηση στη βιομηχανία της κλωστοϋφαντουργίας.

Για να καλυφθεί αυτό το κενό, η BASF Agricultural Solutions, στα πλαίσια του προγράμματος Certified Sustainable FiberMax® (CSF) συνεργαστήκε με 5 παραγωγούς και με σημαντικούς παράγοντες της αλυσίδας αξίας του βαμβακιού στην Ελλάδα, τη μεγαλύτερη χώρα παραγωγής βαμβακιού στην Ευρώπη. Σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι ένα σύστημα προμήθειας βιώσιμου βαμβακιού στη βιομηχανία της μόδας, το οποίο ακολουθεί το ταξίδι ενός βαμβακερού ενδύματος, από το σπόρο της BASF μέχρι το λιανικό εμπόριο. Όλοι οι συνεργάτες βρίσκονται σε ακτίνα 250 χιλιομέτρων από τη Θεσσαλονίκη, γεγονός που επιτρέπει επιπλέον τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα κατά την κατασκευή βαμβακερών ενδυμάτων.

Μαζί με τη Bext 360, εταιρεία  παροχής του κατάλληλου λογισμικού για την καταγραφή της βιωσιμότητας σε αλυσίδες εφοδιασμού, η BASF έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα blockchain, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Hyperledger, για να προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στα πληροφοριακά συστήματα και χαμηλότερη χρήση ενέργειας κατά  99,95% σε σύγκριση με τα προηγούμενα δίκτυα blockchain. Η ιχνηλασιμότητα και η διαφάνεια βρίσκονται πλέον στα χέρια του τελικού καταναλωτή, ο οποίος με την χρήση ψηφιοποιημένης τεχνολογίας παρακολουθεί κάθε βήμα κατά μήκος της αλυσίδας αξίας. «Είμαστε υπερήφανοι που προωθούμε τη μακροχρόνια δέσμευσή μας για βιωσιμότητα και ψηφιακή πρόοδο αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας blockchain», δήλωσε ο Gustavo Palerosi Carneiro, Αντιπρόεδρος Agricultural Solutions EMEA & CIS της BASF Agricultural Solutions. «Η προσφορά τέτοιων ψηφιακών εργαλείων στους παραγωγούς είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των δεσμεύσεών μας για βιωσιμότητα».

Η πρωτοβουλία Seed 2 Sew βασίζεται στο κοινό όραμα και στην εμπιστοσύνη πολλών εταίρων. Τα Θρακικά Εκκοκκιστήρια συνεργάζονται με τη BASF από το 2015, καθιερώνοντας το πρόγραμμα παραγωγής βαμβακιού με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές Certified Sustainable FiberMax® (CSF), το οποίο αποτελεί τη βάση του έργου, χρησιμοποιώντας σπόρους FiberMax® από τη BASF, και διασφαλίζοντας το σύστημα πριμοδότησης στους παραγωγούς του CSF. «Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση τρίτης γενιάς και η βιωσιμότητα αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την επιχείρησή μας. Είναι σημαντικό να δημιούργουμε μια αμοιβαία κερδοφόρα συνθήκη για όλους τους εταίρους μας στην αλυσίδα αξίας. Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο να δοθεί μια οικονομική πριμοδότηση στους παραγωγούς του προγράμματος CSF, με σκοπό την παραγωγή ποιοτικού βαμβακιού και ακολουθώντας το πρωτόκολο βιωσιμότητας του CSF κατά γράμμα», Εμμανουέλα Κουρούδη, Αντιπρόεδρος στα «Θρακικά Εκκοκκιστήρια».

Από πέρυσι, νέοι εταίροι έχουν προστεθεί στο πρόγραμμα CSF, το οποίο με τη σειρά του έχει ενεργοποιήσει το blockchain πρόγραμμα «Seed 2 Sew». Ο συνεργάτης Athos Pallas, έχει φέρει την παραγωγή ρούχων πιο κοντά στην ομάδα, και αποτελεί σύνδεση με τις εταιρείες μόδας, οι οποίες ενδιαφέρονται για υψηλής ποιότητας, βιώσιμο και ανιχνεύσιμο βαμβάκι. «Από τότε που ξεκινήσαμε να προμηθευόμαστε βαμβάκι CSF, έχουμε προωθήσει το ελληνικό premium βαμβάκι, που παράγεται με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές και είναι ανιχνεύσιμο. Η ανταπόκριση ήταν φανταστική, αυξάνοντας την ποιότητα, αλλά και την ποσότητα των εμπορικών σημάτων μόδας, που ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα. Οι πιστοποιήσεις δεν είναι πάντα αξιόπιστες στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας και ένα blockchain που προμηθεύει βαμβάκι θα οδηγήσει την εμπιστοσύνη σε άλλο επίπεδο», εξηγεί η Μαρία Καραμπά, Υπεύθυνη Πωλήσεων της Athos Pallas.

Μετά από αυτό το πρώτο ορόσημο, η BASF θα συνεχίσει να εργάζεται στο blockchain, διασφαλίζοντας ότι τα σημεία δεδομένων καλύπτονται κατά τη διάρκεια της τρέχουσας συγκομιδής, καθώς επίσης, θα συνεχίσει να διερευνά τις πτυχές της δημιουργίας tokens που είναι διαθέσιμα σε κάθε πλατφόρμα  blockchain. Πρόκειται για ένα σύστημα επιβράβευσης που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για την αντιστάθμιση και/ή την εισαγωγή εκπομπών άνθρακα στην αλυσίδα αξίας.

Η ομάδα μας θα συνεχίσει να προσεγγίζει τον κόσμο της μόδας, ώστε να μπορεί να προμηθεύεται τις 5.000 μπάλες από πιστοποιημένο και παραγόμενο με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές βαμβάκι, που εντοπίζεται στο blockchain, και το οποίο έχει τη δυνατότητα να παράξει περισσότερα από 6 εκατομμύρια μπλουζάκια!»



Πηγή: agronews.gr

Tags

newsletter

Εγγραφείτε στο καθημερινό μας newsletter